Fridrich-Szilasi Kati vagyok

Életmód- és táplálkozási tanácsadó,
gyógymasszőr és gerinctréner

Igencsak pufi gyerek- és tinikor után 16 évesen kezdtem foglalkozni a fogyással, táplálkozással, edzéssel. A személyes tapasztalatot és hozzáállást innen tanultam, erről bővebben itt írok.

Nem vagyok semmilyen irányzat vagy diétának megszállott követője és ezt nem is ajánlom senkinek sem, de a jó dolgokat, recepteket szívesen veszem át, és építem bele vendégeim és saját étrendembe is. Kedvelem például az időszakos böjt, a paleo, a clean eating, a mediterrán diéta, a vegetáriánus és vegán diétát, a vércsoport diétának a 0 és A vércsoportra vonatkozó részének egyes elemeit.

Minden étrendem szélsőségektől mentes, és olyan alapanyagokra épül, ami könnyen beszerezhető, könnyen variálható, és nem kell hozzá bankot robbantani sem. Véleményem szerint így lehet egy diéta hosszú távon tartható és eredményes.

A módszeremről, az étrendtervezesről részletesebben itt olvashatsz.

Tanulmányaim

2011-2013

Gyógymasszőr (valamint wellness- és alakformáló-cellulit masszőr)

Egészségügyi alapok, ezen a képzésen szerettem bele a biológiába, anatómiába, az emberi test működésébe.

2011-2013
2016-2017

Kinesio tape I.-II.

Még egy kis izomtan, anatómia és sport.

2016-2017
2018

Életmód- és
táplálkozási ­tanácsadó

Az egészséges életmód alapelvei, egy kis anatómia, emésztést és felszívódás alapjai, a szervezet tápanyagigényének meghatározása (makrók, mikrók), elhízás okai, betegségekkel való összefüggések, divatos fogyókúrák, diéták hatásai (Atkins, Vércsoport, Mediterrán, Los Angeles, 90 napos szétválasztó, 160g ch stb.), anyagcsere- és hormon típus meghatározása, típusok jellemzői.

2018
2018

Gerinctréner

Gerinc problémák preventív, illetve már meglévő betegség, sérülés edzésmódszertana és nyújtása (stretching).
2018
2018

Sporttáplálkozás,
táplálék­kiegészítés

Sportok speciális diétái, fitneszben (versenydiéták), vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek szerepe, zsírégetők, természetes teljesítményfokozók, kreatinok, aminosavak, fehérjék helye a táplálkozásban.
2018
2019

Hormonális táplálkozás

Ösztrogén dominancia, menstruációs ciklus zavarok, klimax, cukorháztartás zavarai (pl. inzulin rezisztencia, (IR)), PCOS, pajzsmirigy betegségek, mellékvese kimerülés, életmódbeli tanácsok, kerülendő és ajánlott ételek, a mozgás fontossága.

2019
2020

Gyakorlati kurzus életmód- és táplálkozás tanácsadóknak

Labor vizsgálatok eredményének elemzése, értékelése, hormonális táplálkozásról bővebben.

2020
2020

Környezet­gazdálkodási agrármérnök Bsc

Hogy minden szempontból a legoptimálisabb alapanyagokat, táplálékkiegészítőket, ill. természetes alternatívákat ajánlhassam.
2020

Mindezek mellett folyamatosan olvasok, keresgélek a táplálkozással kapcsolatos minden témával kapcsolatban itthoni és külföldi forrásokból egyaránt. Szeretek megkérdőjelezni mindent is, ezért van, hogy egy-egy témán belül egész hosszú listáim vannak pro és kontra érvekkel.

Tanácsadásaim során saját élményeim, tapasztalataim és tanulmányaim bevetve igyekszem a legjobb életmódbeli és táplálkozási tanácsokat adni.